Monday, February 11, 2008

En update vedr. Boblen

For en god ordens skyld synes jeg lige jeg vil dele nedenstaaende information med jer.
Saa ja, der har vi svaret paa hvorfor der var saa mange Bobler i San Cristobal.

(En stor tak til min far for dette lille insigtsgivende indslag:-)

Hej igen Jacob,
Glemte at kommentere på din iagttagelse om de mange mexikanske VW-bobler.
VW har i mange år produceret biler i Mexico.
På den mexikanske fabrik fortsatte de med at producere de gamle bobler indtil for få år siden.
Dels fordi de var populære, billige, enkle og driftssikre, og dels fordi myndighederne ikke før for nylig stillede de samme krav til sikkerhed og ren udstødning som stilles i Europa.
Faktisk blev der en overgang importeret VW-bobler fra Mexico til DK af entusiaster som ville have "en rigtig folkevogn" selv om de var teknisk forældede.



Ankom til Guatemala(Huehuetenango) her til morgen. Ikke saerligt turistet, men folk er enormt flinke og rare - hvilket jo tegner godt for min fortsatte faerd i Guatemala.
Regner med at tage videre til Lago Atitlan imorgen, med mindre jeg finder paa noget andet i mellemtiden.

Hasta Luego....








No comments: