Sunday, February 10, 2008

Frio Frio!

Kaeft jeg froes igaar nat. Der er piv koldt om natten her. Er stadigvaek I San Cristobal de Las Casas.
Igaar tog jeg sammen med den Israelske pige ud og saa en Maya landsby en halv times koersel fra San Cristobal. Ikke nogen saerligt spaendende tur, maaske skulle man have haft en guide med. VI saa i hvert fald nogle utroligt smukke syerske-huse. (Artisan Workshops?) og en masse boern der ville saelge os baade det ene og det andet.
San Cristobal er i sig selv en utroligt smuk og idylisk by. En af mexicos smukkeste siges det. Den ligger temmeligt hoejt oppe i bjergene, og som jeg konstaterede igaar nat kan der blive temmeligt koldt. Alle husene i den centrale bydel er bygget i samme koloniale stil, og alle ligger i et fint net af gader og straeder. Der er en hel turister, men ikke nok til at det oedlaegger byens gode atmosfaere.
Derudover er der helt vildt mange Folkevogns-Bobler. Aner ikke hvad de laver her, og hvorfor lige boblen er saa utroligt populaer. (og vi snakker den gamle version). Maaske er det fordi den let kan snige sig rundt i de smalle ensrettede gader. Hvad ved jer, der er i hvert fald mange af dem.

Min Israelske rejsepartner tog videre til Puerto Escondido idag, og jeg tager muligvis til Huehuetenango i Guatemala imorgen tidlig. Har ikke helt besluttet mig endnu. Indtil videre bliver jeg i hvert fald en dag ekstra. Der skulle vaere nogle utroligt smukke "Canyons" heromkring, men paa den anden side er der saa mange forskellige ting jeg gerne vil se paa vejen, og man kan jo ikke se det hele. Saa ja, det maa jeg lige finde ud af.

Ud over det jeg ser og oplever, har jeg det generelt godt. Har moedt rigtigt mange interessante og sjove mennesker, og isaer Backpacker-hostel opholdenen er et godt moedested for solo-rejsende. Her er overraskende mange folk, I alle aldre som kommer rejsende hertil alene.
I Merida snakkede jeg med en amerikansk mand paa 40, som havde besluttet sig for at flytte til et varmt sted 2 maaneder, hvor han kunne laere spansk, og saa faldt valget paa merida. (Han arbejde som noget It-konsulent, som aabenbart kunne ordnes over internettet).

Derudover moedte jeg, tro det eller ej, en pige jeg gik I skole med paa Birkeroed Gymnasim. Lousie (eller Lo) gik i klasse med Helene, og hun havde vaeret nogle maaneder paa hoejskole I Costa Rica og var nu i Merida. Verden er nogle gange lille.

Jeg snakkede med Eva og Laura I Antigua, og glaeder mig meget til at se dem begge. Ved ikke helt hvornaar jeg faar tager der ned. En eller anden dag, kommer jeg jo nok dertil.

Well well, saa fik jeg alligevel skrevet en del, og kompenseret for de forrige mangelfulde indlaeg. Jeg har desvaerre ikke adgang til min Ipod(hvorpaa jeg har mine billeder) herfra, saa det bliver ikke til nogle billeder denne gang. Too Bad. Proever at opdatere med billeder en eller anden dag.

Nu vil jeg gaa over og laegge mig i en haengekoeje, og laese en bog. Det tror jeg nemlig lige jeg kan overskue.

No comments: