Thursday, June 5, 2008

Panama

Er paa vej imod Panama City idag.

Det er maerkeligt at taenke paa. Jeg mindre end 4 uger tilbage af min rejse, og flyver til Peru paa mandag. Det foeles som om tiden er gaaet alt for staerkt. Ofte ville jeg oenske at jeg havde ubegraensede midler, og bare kunne rejse for evigt. Jo, det kan nogle gange godt blive en smule ensomt, og engang bliver man traet af at starte praecis den samme samtale med alle man moeder.

Hej, hvad hedder du?, hvor kommer du fra?, hvor laenge har du rejst?, hvor startede du?, hvor skal du hen?, hvad var dit hoejdepunkt?hvad laver du derhjemme? osv.

Det er selvfoelgelige normale og naturlige spoergsmaal, og jeg stiller dem da ogsaa selv af oprigtig nysgerrihed - men nogle gange bliver man bare lidt traet af 2 minutters venskaber. Da man ved at alle folk man moeder ogsaa rejser som vinden blaeser.

At Rejse er at Leve.

Forlod Rob(har rejst med ham siden en uge foer Cuba) imorges. Han har en uge mere end mig i Panama, saa han havde ikke saa travlt med at komme til Panama City.
Selvom jeg klart stadigvaek foretraekker at rejse alene, saa har det alligevel vaeret rart at have en at rejse med hvor man ikke behoever forklare alt igen og igen og igen.

Efter Cuba brugte vi 2 dage paa at komme til Bocas del Toro i Panama. Bocas er et vidunderligt sted, hvor man kan baade surfe, dykke, drikke og sole. Lige noget for mig. Det bestaar af en masse smaa caribiske oer som ligger i det nordlige Panama. Virkelig skoent.
Moedte en amerikansk fyr(Ryan) I bussen paa vej til Bocas for en uges tid siden, som "house-sitter" hele Juni og Juli for sin onkel, som er ved at bygge et hus paa en af oerne hernede. Han inviterede os ud til hans hus, og jeg tog sammen med Rob, og en dansk pige der hedder Cathrine(som vi stoedte ind I i forgaars) sammen ud til Ryans onkels hus. Virkelig fantastisk beliggenhed med jungle og havudsigt og privat strand. Alle burde leve livet paa denne maade.

Ryans nabo, Carlos sejlede mig ned ad kysten til en lille landsby hvorfra jeg fangede en bus til David, en stoerre by hvor jeg i oejeblikket venter paa natbussen til Panama City.
Skal ind og se Indiana Jones om en halv times tid. Taenkte at jeg hellere maatte finde paa noget fornuftigt at tage mig til istedet for at side her og skrive blogs.(og saa kostede billetten kun 13 kroner...super nice!)

Yihaa! Vi ses.

No comments: